18 de juny 2018

Pasta fullada amb préssec i cireres - Descobrint sabors


I ja tornem a ser-hi totes 4: la Rosa, la Palmira, la Cristina i jo rendides a l'enciclopèdia dels Sabors de la Niki Segnit. 


Aquest mes m'ha tornat a tocar decidir a mi l'ingredient comú i m'he decidit per una fruita que per mi representa l'estiu: el préssec

Els meus pares tenen un apartament a l'Escala i quan era petita i hi anàvem de vacances, sovint ens acostàvem a les platges de Sant Pere Pescador. Recordo com si fos avui les parades de préssecs al carrer. Caixes i caixes mig estintolades sota una lona on el venedor es refugiava d'un sol de justícia. Em sembla - tot i que amb els anys he perdut una mica la perspectiva 😅 - que aquells eren els millor préssecs del mòn mundial!! 

I com a ingredients a combinar, m'he adjudicat la cirera. Igualment molt estiuenca i justament la fruita que caracteritza la regió on visc: Zug!!

No m'he complicat gens la vida! Comença a fer calor i aprofito totes les estones lliures per estar a l'aire lliure i nodrir-me de vitamina C! I fem moltes trobades improvisades amb els veïns i, en una d'elles, vaig portar aquestes pastes i van agradar molt.

Aquestes pastes les vaig preparar amb cireres confitades amb Kirsch perquè a mi, un toc d'aquest licor, m'agrada molt - i ara que n'és temporada, us animo a confitar cireres també!! - PERÒ, si preferiu una versió més apta per a tots els públics, amb cireres fresques també queden molt bé. 



Ingredients

Per unes 10 peces grosses o 20 de petites.
  • 3 préssecs
  • 30 grams d'avellanes mòltes
  • 25 grams de sucre
  • 1 beina de vainilla o 1 cullereta de pasta
  • 1 peça rectangular de pasta fullada
  • 10 cireres confitades al Kirsch
  • 1 ou
  • 1 polsim de sal
  • Sucre llustre

Procediment

Escalfem el forn a 250°C i preparem una safata amb paper sulfurat.

  • Pelem i tallem els préssecs a daus petits.
  • Dins un bol, els barregem amb les avellanes mòltes, el sucre i la vainilla.
  • Agafem la peça de pasta de full i la tallem per la meitat, tot seguint el costat llarg. 
  • Enfarinem lleugerament la superfície de treball i agafem una de les meitats de pasta fullada. 
  • La dividim visualment per la meitat altra vegada i a la meitat baixa hi distribuïm, equitativament 5 cullerades (0 10 culleretes si els fem petits) de la barreja de préssec. 
  • Coronem el cim amb una cirera confitada (mitja si fem les peces petites)
  • Deixatem l'ou amb la sal i pintem els espais buits de la meitat de baix.
  • Seguidament doblem la meitat de dalt cap a baix intentat que els marges de pasta de full coincideixin.
  • Amb un tallador de pizza o un ganivet afilat, tallem els 5 rectangles de pasta de full.
  • Amb una forquilla segellem totes les vores i les anem posant sobre la safata de forn.
  • Ara fem el mateix amb la meitat que havíem reservat. 
  • Quan ja tenim totes les peces plenes i ben segellades, les pintem amb ou i els hi fem uns talls perquè no rebentin al coure. 
  • Ja podem enfornar-les.

Les courem 10 minuts a 250°C i desprès baixarem el forn a 200°C i les courem 10-15 minuts més o fins que estiguin ben inflades i agafin color daurat. Si feu peces petites, penseu que el temps de cocció es redueix. 

Un cop tenim les pastes cuites, les traiem del forn, les deixem refredar i, finalment, les ensucrem al gust amb sucre llustre. 


Un entreteniment senzill, bo i versàtil. Podem servir-les com a pastes de té, com a postres, com a entreteniment o, fins i tot, com a part d'un sopar lleuger. 

Trobo que tenir un paquet de pasta fullada a la nevera o al congelador és tenir un as a la màniga. Clar que també podem fer la pasta de full a casa però... no ara amb aquestes temperatures!! 🤪

I vaja, si teniu préssecs i no sabeu ben bé què fer-ne, mireu-vos també les receptes de les meves companyes perquè sempre són una molt bona font d'inspiració.


Que més podem demanar!!

6 comentaris:

  1. Qué rico Dolors, esta forma de presenta la fruta me encanta. Pequeños bocaditos de hojaldre con cerezas y melocotones, tengo que probarlo, si o sí. A nosotros nos encantan las cerezas, y las tomamos de mil formas, y esta idea es buenísima, me quedo con la idea!!!! como siempre es un placer enorme compartir este proyecto con vosotras!!! un beso grande Dolors!!!

    ResponElimina
  2. tens tota la raó sempre es un trésor tenir a la nevera un full de pasta fullada i et vull dir que aquests pastisets tan quedat bonissims (si. si t'ho dic encara que no els hagi provat, quina pinta que tenen !!!
    Les cireres al kirsch m'agradan molt també.
    I com sempre dic el mès senzill ès el millor.
    Molts petonets i molt bon estiu, aquí fa molta calor i jo no la soporto gens.
    Rosa

    ResponElimina
  3. Que no es pot fer amb pasta de full, oi?! Genials aquestes postres, amb molta fruita com més m'agrada però sense kirsch per nosaltres :o)
    M'apunto l'idea que nosaltres també estem passant de festa en festa em semblen ideals!
    Petons i a per la propera recepta!!!
    Palmira

    ResponElimina
  4. El préssec i la cirera són les fruites dolces reines de la meva comarca, la Ribera d'Ebre! M'encanta la teva proposta! Me l'apunto per tenir-la en compte de cara a la festa de l'Auberge de Benissanet!
    Petonets,
    Olga

    ResponElimina
  5. Die waren aber lecker du!!!! :))) Wie immer Schatzi!
    Kuss

    ResponElimina
  6. Dolors, m'agrada molt aquesta dolçaina que ens has preparat. Jo tinc cireres al vermut blanc que també hi aniran a la perfecció.

    PTNTS
    Glòria

    ResponElimina

FELIÇ de rebre comentaris!!!!
Dolors


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...