04 de juliol 2016

Orxata de xufes

Estem de vacances! Sí!☻




I ja fa un parell d'anys que he agafat per costum fer una mica d'inventari dels ingredients que tinc al rebost just abans de les vacances d'estiu per, si cal, provisionar-me de nou a Catalunya tot aprofitant que baixem amb cotxe.  


Dir-vos que no ho faig pas amb masses ganes: mai m'ha agradat la part de l'endreça, sobretot perquè també aprofito per recollir una mica totes les meves andròmines culinarias i, la veritat, em cal un temps i una paciència que moltes vegades no tinc.

PERÒ aquest any m'he endut una sorpresa!! Amagades al fons de tot d'un calaix, hi he trobat una paperina amb xufes!!! Heu de saber que ni recordo quan les vaig comprar!! Un cas!! A la paperina deia que caducaven al 2014!!!!!!!!!! Fa 2 anys!!! 

I SÍ! Sí que he anat netejant i posant ordre al calaix al llarg dels darrers anys! Em fa sempre MOLTA mandra però una és responsable! ☻ De fet m'he trobat de cares amb la paperina cada Nadal. Al posar-me a fer els Christstollen, busco les ametlles amargues dins el mateix calaix i les tinc dins una paperina molt semblant així que vaig com relacionar-ho i he anat ignorant les xufes.

Aquesta vegada però vaig adonar-me que no podia haver-hi ametlles dins la paperina perquè sempre en compro molt poques i la bossa es veia plena. L'he estirat endavant i... SORPRESA!! 380 grams de xufes!! Algunes corcades (no us enganyaré!) i les altres més seques que els cigrons! 

Igualment m'ha fet molta il·lusió doncs encara no havia preparat mai orxata de xufes a casa - per això les devia comprar suposo. He decidit posar-m'hi de seguida i tancar per vacances amb aquesta beguda valenciana que fa estiu de veritat.



La recepta és molt fàcil! Només heu de tenir la previsió de posar les xufes en remull unes quantes hores abans tot i que...

... jo... 

No! No us vull amagar res així que us confessaré que quan abans he dit que les xufes que no eren corcades eren seques de pebrots, no us enganyava! Per tenir unes xufes en condicions, les he hagut de tenir en remull 2 dies i mig!! ☻☻ Però ha valgut la pena! L'orxata ha quedat per llepar-se els bigotis!


Ingredients - llegiu "Notes"

  • 250 grams de xufes
  • 100 grams de sucre
  • 1000 grams d'aigua

Preparació

  • Posem les xufes en remull unes 8-10 hores abans de fer l'orxata per tal d'hidratar-les. Els hi podem canviar l'aigua un parell de vegades.
  • Passat el temps d'hidratació escorrem les xufes, les rentem bé i les posem dins un robot de cuina per tal de triturar-les.
  • Hi afegim el sucre i ho triturem tot plegat.
  • Amb una espàtula fem baixar les xufes que ens quedin a l'entorn del bol i triturem una segona vegada.
  • Seguidament hi afegim la meitat de l'aigua i tornem a triturar. 
  • Finalment hi afegim l'aigua restant, barregem bé i triturem una darrera vegada.
  • Colem l'orxata! Ho farem dues vegades. Primer ho farem amb un colador dels habituals per tal de separar les xufes trinxades de la llet i la segona vegada, ho colarem amb un colador molt fi o amb un drap de gasa per tal d'aconseguir una orxata sense cap mena d'impureses.

Au, deixeu-la a la nevera unes hores i...

... GAUDIU de l'estiu a "tope"!!! ☻ Sol, un bon llibre i un got d'orxata de xufes ben freda!! 


Xarrup a xarrup, no us n'adonareu i s'haurà acabat! ♥



Però com que és tan i tan fàcil de fer: repetim!!☻

Bones vacances a tots!!

NOTES
  1. Els ingredients. Potser us estranyarà llegir que no hi ha n'hi llimona ni canyella entre els ingredients. Jo mateixa he trobat receptes a la xarxa on aquests 2 ingredients formen part de la recepta de l'orxata de xufes. La veritat és que l'orxata de xufes tradicional valenciana NO porta ni canyella ni llimona. És bastant comú confondre o barrejar la recepta de l'orxata amb una altra recepta igualment fabulosa i d'igual origen valencià: la llet merengada! Aquesta darrera sí que porta llimona i canyella per tal d'aromatitzar la llet ensucrada.


5 comentaris:

  1. Quina enveja! Tot i que nosaltres comencem demà amb la nena però ens haurem d'esperar una mica per marxar de vacances cap a casa :o)
    Veig que no som els únics en omplir el cotxe de productes "de casa", sembla que a parís ens faltin coses per menjar, oi?!
    Mai he provat de fer orxata a casa però si em queda una ampolla que van portar fa mesos i que he "estalviat", ara mateix la fico a refredar!
    Petons i bona setmana/vacances!
    Palmira

    ResponElimina
  2. Quina sopresa al fons del calaix!! l'orxata casolana és bona bona, quina manera de començar les vacances!! ens veiem divendres XD XD

    ResponElimina
  3. Una bona orxata casolana és....un tresor! Com les xufes que vas trobar al rebost! Ja m'agradaria poder tastar-la!
    Petonets,
    Olga

    ResponElimina
  4. JO no he fet mai orxata, pero si que he fet la llet merengada, tot i que ara fa temps que no en faig i es bonísima. La meva mare feia orxata i al lleguir la recepta, la fas igual, es més hi ha expresions i tot d´ella, quina gràcia i la recordo tant bona.....
    Bones vacances i petonets

    ResponElimina
  5. Aquesta orxata, "reserva del 2014" ha de ser tot un luxe pel paladar! Espero que hagis fet bona provisió d'ingredients made in Catalonia...ja friso per veure les receptes de la nova temporada!! Petonets!

    ResponElimina

FELIÇ de rebre comentaris!!!!
Dolors


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...