10 de maig 2013

Cupcakes de castanya i cor de xocolata

 Castanyes al mes de maig????? 

Bé, és que ahir vaig passar-me per una botiga de pasta fresca casolana. Una d'aquelles botigues "d'ostres, hi he d'entrar però ara no tinc temps" i tant i tant he esperat que me la vaig trobar liquidant!!! A les estanteries ja no hi quedava res i la dependenta, amb cara tristona, em va oferir un paquet de raviolis de figa (congelats) per menjar de postres i els darrers 2 paquets de farina de castanya... "no caduquen fins al setembre" hi va afegir i... no vaig gosar dir-li que no! :)


I aquí em teniu, aprofitant que avui a Suïssa és festa i capgirant la recepta del Bourbon Vanille Cupcake que Lela Cupcakes em va donar dissabte al fer el curs... tot i que... hauré de millorar la tècnica amb la mànega pastissera doncs mirant la foto sembla feina de bruixes ;D

Feliç Dia de la Mare

Suïssa ho celebra el dia 12 de Maig així que aquesta entrada pot fer de pont i que serveixi d'homenatge a la meva de mare, que no podrà tastar ni un Cupcake perquè la tinc lluny: mama, un dia els faré només per tu!!!! :) 

Per cert, fixeu-vos amb el què em va regalar la meva mare quan vaig complir un any... com per posar-se a discutir sobre el destí ;) I que mona jo, oi? Amb aquesta cara de felicitat davant el pastís!!! No si... ja es veia a venir! :D


Ingredients

Per 12 Cupcakes

  • 225g de farina - en el meu cas 125g de farina blanca i 100g de farina de castanya
  • 1 cullereta petita d'impulsor - tipus Royal
  • 1 polsim de sal
  • 2 culleretes d'extracte de vainilla - podeu fer servir qualsevol altre tipus de vainilla 
  • 80ml de llet a temperatura ambient 
  • 125g de mantega a temperatura ambient
  • 175g de sucre
  • 3 ous
  • xarop de xocolata - el podeu comprar o fer-lo vosaltres. Jo el faig doncs és molt senzill i té un gust boníssim :) La recepta la trobareu a aquí ( Receptes bàsiques nr.4)

Per la crema de formatge 

  • 75g de mantega a temperatura ambient
  • 73g de sucre llustre
  • 2 cullerades de pasta de castanya (opcional)
  • 1 cullereta d'extracte de vainilla - podeu fer servir qualsevol altre tipus de vainilla
  • 150g de formatge cremós (tipus philadelphia o mascarpone)

Per a la decoració

  • Cors de pasta de sucre - jo els he fet però també es poden comprar.
  • Cristalls de sucre de color rosa.

Procediment

Pels Cupcakes

Escalfem el forn dalt i baix sense aire. Pel que fa a la temperatura, la recepta diu a 170°C però jo he necessitat una mica més temperatura: 180°C. Depenent del forn potser us caldrà més calor però no passeu de 180°C perquè es podrien cremar: millor els deixeu coure més estona. 

Igualment prepararem el motlle pels Cupcakes amb les 12 càpsules per tal de tenir-ho apunt així que ens faci falta. 
  • Tamisem la farina, el llevat i la sal en un bol i ho reservem.
  • Desfem la vainilla amb la llet i ho reservem.
  • Batem la mantega i el sucre dins el que serà el bol principal. Batem de 5 a 10 minuts per tal que la barreja agafi consistència.
  • Quan la mantega i el sucre han adquirit textura de crema, hi afegim 1 ou mentre continuem batent a mitja velocitat. Poc a poc els anirem agregant tots però no hi afegirem el següent fins que l'anterior estigui ben integrat. 
  • Quan tenim els ous integrats, afegim la meitat de la llet a la barreja i seguidament la meitat de la farina. 
  • Així que la farina estigui integrada repetim l'acció amb el que ens queda de llet i la farina restant i continuem batent fins a tenir-ho tot integrat.
  • Amb la mànega pastissera o amb una cullera, omplim les càpsules de Cupcake fins a la meitat.
  • Dipositem una cullerada de xarop de xocolata sobre la massa del Cupcake (*)
  • Acabem amb una darrera cullerada de massa de Cupcake.
Posem els Cupcakes al forn durant uns 20 minuts (més o menys depenent del forn). Abans de treure'ls però, assegureu-vos que estan cuits fent la prova de l'escuradents. Així que estiguin cuits, els traieu del forn, els deixeu 5 minuts dins el motlle i seguidament els deixeu refredar completament sobre una reixeta.

* Per aconseguir el cor de xocolata, també podeu optar per coure els Cupcakes i buidar-los posteriorment amb un èmbol, amb l'aparatet de treure el cor de les pomes o amb un gavinet ben afilat. Un cop hageu buidat el centre del Cupcake, l'ompliu de xarop de xocolata i el torneu a tapar amb el trosset que haureu extret.  No patiu que al fer la decoració tapareu la "cicatriu" :) Personalment m'agrada molt aquesta opció ja que la xocolata queda realment concentrada al centre però he de reconèixer que porta feina i demana un temps que a vegades no tinc.

Per la crema de formatge

  • Batem la mantega fins que estigui blanca i cremosa.
  • Poc a poc afegim el sucre llustre sense parar de batre.
  • Seguidament hi afegim la vainilla i les 2 cullerades de crema de castanyes.
  • Finalment hi afegim el formatge mentre continuem batent a mitja velocitat. Anirem però amb molt de compte per no passar-nos ja que si batem massa es desmuntarà la crema. 
Quan la tinguem feta la reservarem a la nevera fins a moment de decorar els Cupcakes.

Per muntar i decorar els cupcakes

Vaig decidir decorar-los amb la crema de formatge i uns senzills cors que vaig fer ahir amb pasta de sucre (foundant) perquè així els he tingut secs per avui. 

No ens enganyem: per treballar el foundant, calen un munt d'aparatets que jo no tinc (encara ;D) però no passa res! No m'agraden massa les decoracions exagerades ja que decorar un Cupcake representa, al cap i a la fi, afegir-hi capes de sucre. M'interessa que el Cupcake quedi vistós però que es pugui menjar. Per això fa el fet un simple tallador amb forma de cor i treballar sobre unes estovalles de plàstic: rudimentari però més que suficient!! :)


Per acabar, amb la mànega pastissera (o a falta d'aquesta amb una cullera i una espàtula) es cobreix el Cupcake amb la crema de formatge. Deixem caure un grapadet de cristalls de sucre rosa per tota la superfície i acabem col·locant els cors de pasta de sucre al gust i... ja estem!!

:)

2 comentaris:

  1. Un post molt dolç i maco Dolors! I quina bona pinta! Enhorabona guapa!

    ResponElimina
  2. Caram Dolors!!! Les fotos et queden genials! Ets una artista!... Del cupcake ja no t'en dic res perqué espero probar-lo ben aviat he, he.

    La foto de familia no té preu, encara que hi falta el millor de casa... Salut germaneta, de veritat que aquest blog està quedant genial i semble una molt bona referencia per qui sàpiga cuinar...

    ResponElimina

FELIÇ de rebre comentaris!!!!
Dolors


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...