10 d’abril 2013

Coca de sucre


Mireu, ahir feia un dia de gossos per aquestes terres: fred, gris i plujós! I sense sol!!! On és el sol???? N'estic fins al monyo i el que em vindria més de gust és hivernar com les tortugues però com que les coses ens les hem d'agafar per la part positiva, vaig decidir-me a fer aquesta coca seguint la regla de tres:
  1. Si no surt el sol, no cal tenir un cos 10
  2. Si no cal un cos 10, no cal fer dieta
  3. Si no cal fer dieta... FEM UNA COCA!! :)

I havia de ser la coca de forner (o de sucre com en diem a casa) doncs des que la Joana en va fer una i va penjar la foto al grup "ComandoPanarra" que se m'apareix als somnis! És que jo soc de pa de debò i si al pa li posem anís i sucre... fins i tot els dies grisos agafen color!!! Gràcies Joana!!
Les vaig fer ahir a la nit. El cafè d'aquest matí ha tingut gust de diumenge i... HA SORTIT EL SOL!!!! :)





Per dues coques necessitarem:


Ingredients

Per la massa
  • 250 g de farina de força
  • 6 g de llevat fresc
  • 100 cc d'aigua
  • 50 cc d'anís dolç - opcional però li dona un toc molt bo. Si ho preferiu podeu fer 150 cc d'aigua
  • 25 g d'oli - jo vaig fer servir oli de gira-sol perquè és més suau.
  • 20 g de sucre
  • 1 polsim de sal
  • Matafaluga al gust
Per pintar-les
  • 25 cc d'oli d'oliva - sí però un de suau ;)
  • 25 cc d'anis dolç
  • 10 g de sucre 
Per ensucrar-les 
  • Una mica més de sucre

Procediment

Escalfeu el forn a 250 °C per tenir una bona temperatura a l'hora d'entrar-hi les coques.
  • Poseu tots els ingredients de la massa dins un bol i els barregeu bé.
  • Deixarem que la massa reposi 10 min.
  • Traieu la massa del bol (no deixeu el bol gaire lluny perquè el necessitarem més tard) amb l'ajuda d'una espàtula i l'evoqueu sobre la superfície de treball prèviament untada amb una mica d'oli. IMPORTANT: no hi poseu farina ja que aquesta farina es va sumant a la massa i pot fer que la coca surti més seca. 
  • Amassarem fins a tenir tots els ingredients ben integrats.
  • Untem la massa amb una mica d'oli i la deixem reposar 10 minuts més.
  • Tornem a amassar fins aconseguir una massa ben elàstica.
  • Untem el bol que hem fet servir amb una capa fina d'oli.
  • Farem una bola amb la massa i la deixarem reposar dins el bol, tapada amb un drap i evitant els corrents d'aire,  durant 1 hora o fins que hagi doblat el seu volum. 
  • Passats els 60 minuts, tornem a posar la massa sobre la superfície de treball i en fem 2 trossos d'uns 220 g.
  • Estirem les coques i les posem damunt una safata de forn, ara sí, una mica enfarinada.
  • Cobrim les coques amb un drap enfarinat i les deixem reposar altra vegada uns 45 minuts.
  • Un cop han doblat el seu volum, les marquem una mica amb els dits i les pintem amb la barreja d'oli, anís i sucre. 
  • Les enformen baixant el forn a 200°C i les deixem coure uns 15-20 minuts. Jo en vaig tenir prou amb 15 minuts però això dependrà del forn. Si passats els 15 minuts veieu que queden molt daurades de sobre però encara els falta cocció, tapeu-les amb un tros de paper d'alumini o amb paper sulfurat.
  • Al treure-les del forn les tornarem a pintar i hi espolsarem una mica de sucre pel damunt.
  • Deixem que es refredin sobre la reixeta, fora del forn.

A disfrutar-les!!! :)




12 comentaris:

  1. Quina llàstima que tot això que és tan bo també és lo que engreixa.
    T'ha sortit perfecte i boníssima. Jo també l'ha tinc pendent de fer. Ànims que ja estem en primavera i aviat et farà més caloreta

    ResponElimina
  2. Ummm només veure la foto em ve xalivera!!
    Però, no sé si tendré prou paciència per fer-la. Entre prepar-ho i reposar, amassar-la reposar, treballar-la i reposar i tornar a repetir és tota una tarda, millor vaig al forn a comprar-la.

    Roser

    ResponElimina
    Respostes
    1. jajajajajaja Roser!! Però no serà el mateix que feta teva!! A més...mentre la massa puja...tu no cal que te l'estiguis mirant!! Pots fer un munt de coses!!:D

      Va prova-ho!!

      Una abraçada!

      Elimina
  3. Ben bona que està aquesta recepta. Som del blog www.quinabonapinta.blogspot.com tens una sorpresa al nostre blog.

    ResponElimina
    Respostes
    1. OOOOOOSTRES!!! Sí que m'heu donat una bona sorpresa!!!!!! :D Un premi!!! Moltíssimes gràcies!!!! Miraré què he de fer jo ara i de seguida m'hi poso :)

      Elimina
  4. Aquesta coca m'encanta, però mai l'he fet amb matafaluga. Hauré de provar-ho!! Felicitats pel premi. Amb aquestes receptes no m'ha quedat més remei que fer-me seguidora del teu blog!
    Petons

    ResponElimina
    Respostes
    1. Merci Sílvia! Sí, prova-la que ja veuràs que surt boníssima :)

      Elimina
  5. La darrera vegada que vaig intentar fer una coca va ser un desastre i això que vivint lluny de casa venen molt de gust! A veure si provo la teva recepta i em trec el cuquet de sobre a canvi d'uns quilets més. Aquí a França també li ha costat molt sortir el sol.

    Petonets i gràcies pel premi.

    ResponElimina
  6. Ja l'he provada. Em va quedar boníssima!! Nyam, nyam, nyam. Gràcies, Dolors!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola Montse!!! Que bé que l'hagis fet i t'hagi sortit ben bona!!! M'alegra saber que passeges pel blog i fas cosetes!! GRÀCIES!!!!! :)

      Elimina
  7. Ja tinc la massa feta!! Ara a reposar

    ResponElimina

FELIÇ de rebre comentaris!!!!
Dolors


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...