10 d’octubre 2015

Crema de formatge {cream cheese} de xocolata - #20minutsimàgia

I amb aquesta crema de xocolata facilíssima i relativament baixa en sucres i grassa, us estic donant una nova recepta de la saga "20 minuts i màgia".


Aquesta crema també la vaig fer servir, juntament amb la coca de iogurt a l'hora de fer el pastís d'aniversari de l'Iris d'aquest any. Ara ja us podré preparar l'entrada complerta!! ☺


Dir-vos que és la meva crema de xocolata preferida i la faig servir habitualment. S'ha convertit en el meu "as amagat a la màniga"☺ Tothom que la menja em diu que és MOLT bona! I no és per tirar-me floretes però... realment és boníssima! 

Amb el temps li he anat baixant les quantitats de sucre i mantega fins a arribar al punt just de sabor i consistència: és dolça! Però igualment el cacau té el seu protagonisme i no tenim la sensació de posar-nos a la boca simplement sucre. A la família hi tinc verdaders amants de la xocolata i la prefereixen a altres opcions més ensucrades.

La quantitat de mantega és la necessària perquè la crema tingui cos, ens permeti crear decoracions i aquestes ens aguantin unes quantes hores fora de la nevera (sempre que el lloc sigui fresc). 

Amb el dit anteriorment ja us apunto que aquesta crema de formatge és ideal per farcir pastissos però també és genial a l'hora de decorar-los o de donar un acabat ràpid i saborós als vostres cupcakes. Estic segura que si la feu servir una vegada, es convertirà en una de les vostres receptes bàsiques. És, sense cap mena de dubte, una de les meves!


Ingredients  

Amb aquestes quantitats puc farcir un pastís de 24 cm o decorar de 10-12 cupcakes. 
  • 75 grams de mantega a temperatura ambient
  • 100 grams de sucre llustre tamisat
  • 45 grams de cacau tamisat
  • 100 grams de formatge cremós fred - jo utilitzo Philadelphia Balance: amb només un 3% de matèria grassa i 50% menys calories. FUNCIONA de meravella!!  


Procediment

  • En un bol batem la mantega amb el sucre llustre a velocitat mitjana fins que ens quedi una pasta cremosa. Pareu de batre per netejar les parets del bol tantes vegades com calgui.
  • Baixem la velocitat i hi afegim el cacau a cullerades. Seguim batent i netejant les parets del bol sempre que sigui convenient.
  • Quan la barreja ja es veu homogènia i amb el cacau integrat, hi posarem el formatge directament sortit de la nevera. Batrem un minut a velocitat baixa i llavors ja la pujarem pràcticament al màxim i continuarem batent fins que veiem que la crema està ben crescuda i lligada.  

A partir d'aquí ja sabeu: a fer-ne un bon ús! I no oblideu llepar l'espàtula de silicona i deixar ben brillant el globus de la batedora!! ☺

3 comentaris:

  1. me encanta la combinación, muy buena esa crema! un beso

    ResponElimina
  2. Jo no sóc de decorar molts pastissos però em guardo la recepta. Té un aspecte impressionant!!
    Petonets,
    Olga

    ResponElimina
  3. SE m'acut mil maneres d'utilitzar-lo, me l'apunto gràqcies!!

    ResponElimina

FELIÇ de rebre comentaris!!!!
Dolors


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...