12 de març 2013

Pastís de xocolata - MOLT fàcil



No tenia massa clar amb quina recepta començaria a espantar les bruixes però de cop he recordat una cosa que em va espantar un xic quan vaig arribar a Suïssa...

... a la gent d'aquí els agrada trobar-se per fer-la petar al matí o a la tarda, davant un bon cafè i dolços. Jo, en aquelles èpoques només sabia fer la famosa coca de iogurt i havia aconseguit fer-la "delux" amb l'afegit de la pinya. Una molt bona opció des del meu punt de vista però res més lluny dels gustos dels suïssos! A aquí els pastissos són a base de cremes i fruites, nates, quark i formatges i, per suposat, XOCOLATA, molta xocolata! 

Per acabar de frustrar al nouvingut, cada casa té més d'una fada (sovint hi ha una fada per generació) capaç de preparar un pastís boníssim o fer-te una variada sel·lecció de galetes casolanes "Guetzli" en pocs minuts (jo ara també!! Mireu a aquí ☺) i deixar la taula parada per un "Kaffe und Kuchen" 5 estrelles en un toc de vareta.

Amb aquest panorama, vaig començar a patir des del primer moment! Cada vegada que algú havia de venir a casa a fer el cafè era per mi una prova de foc: volia poder presentar alguna llaminadura a gust del convidat i regirant entre els meus llibres de cuina només hi trobava "peros". Tot em semblava massa "sec" o no tenia els ingredients necessaris o no tenia prou temps o era massa complicat per la meva poca experiència o, o, o, o,...

Vaig arriscar-me en més d'una ocasió amb resultats que anaven des de desastrosos fins a passables però poca cosa més. Finalment vaig treure'm les manies de sobre i vaig deixar de voler fer-ho tan bé com ells i vaig decidir COMPRAR els dolços pels meus convidats☺ Hi estic d'acord: va ser una solució una mica radical però em va evitar molts moments de desconfort fins que...


...fins que el vaig trobar a ell!!! Vaig trobar no només un pastís de xocolata (hi ha milions de possibilitats a l'hora de fer un pastis de xocolata i Suïssa en coneix unes quantes), vaig trobar EL pastís de xocolata!!!! 




Vaig trobar la recepta per casualitat en un bloc/fòrum d'estudiants i de seguida vaig veure que tenia tot allò que jo desitjava d'un pastís: ingredients d'estar per casa, fàcil i ràpid de fer. 

A mida d'anar-lo fent l'he anat modificant una mica però molt poc. Més que res he anat arrodonint quantitats ja que la recepta original donava les mesures per volum (tassa).

La recepta ha quedat així:


Ingredients 

  • 3 ous
  • 150 grams de sucre
  • 140 grams d'oli de gira-sol
  • 50 grams de cacau
  • 100 grams de farina de rebosteria
  • 2 culleretes d'impulsor
  • 1/2 cullereta de bicarbonat de sodi
  • 1 beina de vainilla

Procediment

Escalfem el forn a 180 °C i prepareu el motlle que més us convingui (*) Seguidament:

  • Començarem batent els ous amb el sucre perquè agafin cos. No pararem fins que no doblin el volum i hagin blanquejat.
  • Quan tinguem la barreja cremosa hi podem afegir l'oli. Ho fem a poc a poc i sense parar de batre. 
  • Separadament tamisem farina amb l'impulsor, el bicarbonat de sodi i el cacau. Ho afegim a la barreja d'ou amb una espàtula. Ens ha de quedar una massa ben homogènia.
  • Finalment hi afegim les llavors de  vainilla.
  • Posem tota la massa dins el motlle i enfornem.

El temps de cocció dependrà del vostre forn, com sempre, però també va lligat al tipus de motlle que feu servir (*) A hores d'ara he fet aquest pastís un munt de vegades però majoritàriament amb 2 objectius diferents:


  1. Per menjar-lo sol i simplement! En aquest cas faig servir un motlle rodó de 23cm i el deixo coure el pastís només 25 minuts. El resultat és un pastís baixet, humit, de sabor intens i consistència cremosa: BONÍSSIM!!
  2. Com a base d'un pastís de capes. En aquest cas el motlle que utilitzo és més petit per tal d'aconseguir més volum: 15 cm! I el deixo coure uns 35 minuts. D'aquesta manera aconsegueixo una esponja una mica més ferma i estable. El pastís perd una mica d'humitat però s'aconsegueix una esponja lleugera que casa molt bé amb les cremes de mantega, de formatge, la nata o les melmelades.



Tan d'una manera com d'una altra, ha estat sempre un èxit rotund!☺ I no cal dir que si voleu fer un pastís de capes més gros, només heu de duplicar les quantitats i ajustar el temps de cocció.


A veure si us animeu a fer-lo i ja em direu si esteu d'acord amb mi que és una joia!!

NOTA
  • Independentment de l'ús que en volgueu fer, aquest pastís és millor fet d'un dia per l'altre. Feu-lo, deixeu-lo refredar, tapeu-lo bé amb paper de plata i deixeu-lo en un racó de la cuina fins l'endemà. Llavors ja el podreu decorar, tallar, farcir,... al vostre gust.

Entrada actualitzada: març 2015

6 comentaris:

  1. Es molt bo!!! jo ja l'he probat....
    ROSER

    ResponElimina
  2. Com que ve Setmana Santa i a casa som molt llaminers, provaré de fer aquest pastís a veure si em queda com la foto!!! Gràcies bruixeta!
    Montse

    ResponElimina
  3. Hola Dolors,

    M'he quedat amb la il·lusió! Volia fer el pastís pel dilluns, al primer moment semblava senzilla però a l'hora de preparar els ingredients em trobo que "el cacau és pur o de fer xocolata desfeta o ...", i l'impulsor és el llevat químic Royal? Bé l'hauré de deixar per fer-lo un altre dia.
    Bon cap de setmana
    Roser

    ResponElimina
  4. Hola Roser!

    El cacau si és pur millor. Però també ho pots fer amb el de fer xocolata desfeta només que si ho fas amb el cacau de fer xocolata desfeta, hauries de treure 3 cullerades de farina perquè el preparat per la xocolata ja porta espessant. També pots reduir una mica el sucre però això ja és opcional. I sí: l'impulsor és el Royal :)
    Vinga, anima't i ja em diràs com surt.
    Una abraçada!

    ResponElimina
  5. Té un aspecte boníssim i sembla molt fàcil de fer: la pròxima vegada que tingui convidats m'animo i el provo. Ja et diré què tal! :-)
    Una abraçada,
    Rosa M

    ResponElimina
  6. Esta version de bizcocho yo la hago mucho y siempre triunfa, con relleno y sin el,gracias por compartir

    ResponElimina

FELIÇ de rebre comentaris!!!!
Dolors


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...