29 de setembre 2013

Mossegades de coco i mel [sense gluten, sense sucre refinat i sense lactosa]



Us dec un munt d'explicacions i aquesta recepta des de fa dies!! Ho sé... i també sé que no és excusa dir que vaig una mica faltada de temps però... és la pura veritat! ☺ Malgrat tot, avui ho matarem tot d'un tret ja que les mossegades de coco, la farina de coco i el fet de que no mengés flam de coco i Streuselkuchen tot i les critiques positives que vaig rebre, està tot relacionat. Ara... l'entrada serà una mica llarga☺

Mireu, ja fa temps que vaig descobrir que jo i les dietes mai serem bons amics. Puc ser molt estricta amb mi mateixa (fins i tot massa a vegades) però no sóc gens bona amb les rutines de "per vida": me'n canso! I així que me'n canso... tota la rigidesa i la restricció de les darreres setmanes es fon com la neu a la vora del foc. I els quilos... doncs els quilos van i venen al seu aire☺

Fa 4 anys vaig decidir que PROU dietes!! Vaig voler intentar el tema: "Mou-te! Fes esport, fes salut" i... VA FUNCIONAR!!!!! Va trigar molt! Moltíssim!!!!!!!!! Vaig estar pràcticament mig any sense baixar 1 gram però jo TOSSUDA i al final... 12 quilos van desaparèixer d'un dia per l'altre!!! FANTÀSTIC!!!!

Però ara ha fet 1 any ☺ i nou mesos que em vaig quedar embarassada i **PAAAAFFFFF** l'encantament es va trencar: els quilos van tornar! Una part va ser per necessitat però l'altra... bé... també!!! ☺☺☺☺☺

La qüestió és que ja era hora de tornar-me a posar a fer esport. He aprofitat que tinc un bon amic que s'està traient el títol per ser entrenador esportiu i, ara farà uns 3 mesos, li vaig demanar que fos el meu entrenador personal (que bé que sona☺) Va dir-me que sí doncs necessita hores de pràctica i vam començar a trobar-nos els dissabtes. Em va presentar un món completament desconegut per mi...

... un món de cordes, barres, cintes elàstiques, pilotes, campanes de diferent pes, etcètera que al principi em feien més por que gràcia: cada cop que en Nick treia "l'intrumental" jo visualitzava una càmera de tortura o un episodi masoquista. A més, per acabar-ho d'arrodonir, les primeres sessions em deixàvem morta!! Però de veritat! Em sembla que si no fos perquè confio plenament amb ell i em creia (i crec) tot el que m'explicava, hauria fugit per cames a la meitat de la primera sessió perquè la frase feta de "treure el fetge per la boca" es feia realitat cada dissabte!!!!!!!!!!!!!!! 

Un dia li vaig preguntar "però què se suposa que faig????" i em va deixar anar la paraula màgica: CROSSFIT!!!! Crossfit... molt bé... i??? Perdoneu la meva ignorància però per mi aquesta paraula fa només 2 mesos no tenia cap mena de significat i resulta que segons la Viquipèdia el Crossfit és el sistema d'entrenament més efectiu del món!!!!!!!! ☺

I ara anem a la farina de coco...

... a començaments de setembre en Nick em va dir que l'havien d'operar i que no em podria entrenar durant almenys dues setmanes i que em duria al gimnàs on entrenava ell per tal d'afegir-me al grup i així no perdre el ritme que havíem aconseguit. Vaig entrar-hi ben acollonida (perdoneu l'expressió) però així que vaig veure els meus companys de sessió, els aparells que feien servir, com suaven i el ritme que portaven... i per fer-ho tot encara més "sobreviure o morir", coincidint amb la meva entrada al gimnàs va començar un repte esportiu : Whole life challenge es diu i... m'hi van apuntar amb ells.

No em vull allargar encara més explicant en què consisteix aquest repte però us diré que són 8 setmanes d'activitat diària obligatòria (10 minuts només però 10 minuts d'activitat intensa), hem de beure unes quantitats d'aigua concretes, dormir unes hores mínimes i, lògicament, també hi ha unes normes alimentàries. Tenim una llista d'aliments que podem menjar i una altra d'aliments prohibits. Podríem dir que, amb alguna petita diferència, la dieta que ens fan seguir és la dieta de l'estil de vida PALEO.

PALEO... una altra nom que a mi em sonava a xinès i vaig haver d'investigar per descobrir que Paleo és el nom que es dóna a una dieta (estil de vida) alimentària que pretén reproduir l'alimentació dels nostres avantpassats del paleolític ("caveman diet" amb anglès). Que és el mateix que dir: carn, peix, verdures, fruites, grana seca i aigua! Arròs salvatge i moniatos (arrels) també però CAP aliment processat o refinat o fruit de la mà de l'home: sucre, farines, granes, cereals, patates, pasta, llet,... PROHIBIT!!!! 

I va ser discutint menús i opcions dolces amb els meus companys de "team" que em van parlar de la farina de coco i la farina d'ametlla com a alternatives a la farina tradicionals i acceptades dins la dieta Paleo. Vaig encarregar la farina de coco (la d'ametlla ja la conec) i m'encanta: fa una olor... ummmmmmm! 

Amb tot això de ser una "noia de les cavernes" durant 8 setmanes, estic descobrint receptes molt interessants (però anyoro MOLTÍSSIM el pa, no us penseu) Avui us presento la primera d'elles però en tinc més i us puc dir que val la pena provar-ho simplement pel plaer de descobrir coses noves ☺
   
Anem FINALMENT a la recepta!!!!!

Ingredients

La recepta original és per fer-la en un motlle tipus "plum cake" o pa de motlle petit ja que els anglesos i americans en diuen "Coconut bread". Però és dolç així que per mi en té poc de "bread" i em vaig estimar més fer-ho tipus "muffins" per tal d'acompanyar el cafè o endur-me'ls per berenar. En vaig tenir per una safata de 12 mini "muffins" i 3 mini pa de motlle.






  • 6 ous
  • 120 g de mantega fosa i deixada refredar a temperatura ambient - també podem fer servir oli de coco
  • 1 cullerades de mel
  • 1/2 cullereta sal
  • 90 g de farina de coco
  • 1 cullereta d'impulsor
  • 1 grapadet de gotes de xocolata negre (opcional) - jo no ho vaig fer perquè tot i que la xocolata negre es considera Paleo, la tinc prohibida en el repte esportiu.

Procediment

Escalfem el forn a 175 °C i preparem els motlles tot untant-los amb una capa fina de mantega o amb esprai antiadherent.
  • En un bol batem els ous, la mantega, la mel i la sal.
  • Tamisem i barregem la farina de coco i l'impulsor.
  • Ho afegim a la barreja dels ous sense deixar de batre i fins que la farina quedi ben incorporada i no quedin grumolls.
  • Hi afegim la xocolata (opcional)
  • Aboquem la pasta al motlle o motlles que haureu preparat i ja podem enfornar.
Ho deixarem coure uns 30-40 minuts. Si utilitzeu motlles minis amb uns 30 minuts serà suficient. Si feu tot un "pa" o un pastís, segurament haureu d'enfornar més estona per tal que el centre quedi cuit. Feu la prova de l'escuradents abans de treure-ho del forn per assegurar-vos que queda ben cuit.  

Un cop fora del forn deixarem que es refredi uns minuts i seguidament desemmotllem i deixem refredar del tot.

I ja està!! Podeu gaudir d'aquestes mossegades soles, acompanyant un cafè, per berenar i, si no hi heu afegit la xocolata, fins i tot us pot servir per un esmorzar salat!!!! 


Sí, jo vaig menjar-les acompanyades amb pernil salat ja que no puc menjar pa i MOLT BO però us ha d'agradar el gustet dolç-salat ☺




14 comentaris:

  1. Ja n'havia sentit a parlar d'aquesta dieta, el que no sabia és que es deia Paleo. De pa no te'n deixen menjar, deu ser pel llevat? i aquestes magdalenes i bescuit, per més farina de coco que portin... aleshores el llevat químic què? Tu vigila i no et deixis torturar, Dolors!!! Menja el que et vingui de gust, amb moderació, no sigui cosa que hagis d'anar després al psicòleg, això sí, feta un fideu. :))) Petonets, guapíssima.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola Mercè!! No pateixis guapa que això d'aquesta dieta només són 8 setmanes: ni un dia més!!!! A mi que no em treguin la farina!!!!!! És curiós però la majoria dels meus companys al gimnàs troben a faltar el sucre amb bogeria i jo no! Jo necessito pa!!!! :) I el tema del pa és precisament per la farina que ve del blat i el blat i la resta de grans i cereals no existien encara a l'època de l'home de les cavernes ;)

      Elimina
  2. Noia, qué interessant això d'aquest entrenament i aquesta dieta....i quines receptes més ideals que m'estàs descobrint! Jo ja sóc fan de la llet de coco, així que ara haig de trobar aquesta farina de coco tan resultona! Moltes gràcies!
    PS: Per cert, semblo tonta mirant cada dia la bústia per veure si ha passat el carter i m'ha deixat avís d'un paquet....tinc tantes ganes que arribin notícies de Suïssa!!!!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Mònica, el tema de la bústia ja el tens solucionat ;) Ara només et falta trobar la farina :) Jo diria que s'hauria de poder trobar sense problemes a botigues biològiques o de productes naturals.
      Una abraçada guapa!

      Elimina
  3. Veig que estàs ben decidida, ja ens aniràs informant del progrés. A mi també em passa el mateix, a certa edat els quilos no hi ha manera que baixin però aquest Paleo, no m'atreu gaire. També trobaria a faltar moltes coses bones, sort que només són 8 setmanes. Ànims. La recepta molt bona i les càpsules superboniques

    ResponElimina
    Respostes
    1. A mi tampoc Rosa Maria☺
      Vaja, hi ha coses interessants i receptes que valen la pena i que es poden aprofitar dins una dieta sana i natural PERÒ... igual com m'agrada massa la carn per poder ser vegetariana, m'agrada massa el pa per poder ser una cavernícola convençuda! Tot i això m'està agradant molt l'experiència ☺

      Elimina
  4. Genials, Dolors!! M'encanta el coco... i a la bolleria hi queda fantàstic. Petons! (les fotos són molt xules!)

    ResponElimina
    Respostes
    1. Merci Marina!!
      Sí, la veritat és que aquesta farina (el mateix que la mantega de coco) donen un toc una mica exòtic a receptes que potser serien una mica avorrides i queden boníssimes!! A part de tots els avantatges nutricionals del coco...☺
      Salutacions

      Elimina
  5. Aix Dolors, com t'entenc, jo estic a dieta perpètua, i no sé si deixar-ho ja per impossible!
    Un cop vaig perdre gairebé 22 quilos, i vaig quedar super content, però després d'això, he tornat al de sempre! No he recuperat (per sort meva) els 22 quilos, però deu n'hi dó! Em sembla que em pensaré això de la dieta paleo, a veure si funciona!

    I les mossegades de coco, semblen una delícia! Hauré de fer un cop d'ull a la botiga on compro les farines per veure si tenen, i atrevir-me amb aquestes delicatessen!

    Petons!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Víctor, no et sabria dir si la dieta funciona o no... de moment portem 4 setmanes de repte i la balança marca 4 quilos menys PERÒ...
      ... jo estic pràcticament convençuda que el que millor m'està anant és l'entrenament. La forma del cos dels del grup està canviant de forma visible (tant dels que tenen una dieta paleo molt estricta com els que, al igual que jo, seguim una dieta una mica més permissiva pel fet de ser "novatos". Segur que és una combinació de tot plegat però si practiques crossfit regularment (o qualsevol altre tipus d'esport), jo asseguraria que un plat de pasta de tant en tant o unes torrades amb oli per esmorzar no t'impediran pas posar-te en forma☺
      Ara, una cosa et puc dir: em sento plena d'energia del matí al vespre i no trobo gens a faltar els sucres!
      Vinga valent: llença't a la piscina!
      Un petonàs!

      Elimina
  6. Que deliciosos!!! Petons

    ResponElimina
  7. Em sembla perfecte,

    Això de posar mel i coco en comptes de sucre i blat em sembla genial!

    Per cert, la farina de coco no és el mateix que el coco ratllat que es troba als súpers?

    Arreveure,
    Roser Font

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola guapa!!!

      Al escriure la recepta ja m'ho va semblar que t'agradaria!! ☺ És bastant més sana que les receptes tradicionals i de gust no els hi té res que envejar.

      La farina de coco Roser sí que parteix del coco ratllat PERÒ s'ha de triturar fins aconseguir una consistència farinosa. Tal i com li comentava a la Mònica, estic gairebé segura que es pot trobar a les botigues biològiques doncs s'està posant molt de moda com a substitut de les farines tradicionals per gent celíaca. TAMBÉ es pot preparar a casa i no és gens complicat. Només cal coco ratllat i aigua ja que no podem triturar el coco ratllat directament: primer li hem de treure la grassa i amb la polpa restant, ben escorreguda, aconseguirem la farina. A més, d'aquest proces de treure la grassa al coco ens en resulta la llet de coco!!!
      Intentaré fer-ne una entrada senzilla al blog aquesta setmana vinent, amb fotos, així entendràs millor com va tot ☺
      Molts petons cap a Sant Gregori!

      Elimina

FELIÇ de rebre comentaris!!!!
Dolors


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...