07 de desembre 2016

Carquinyolis de carbassa

Carquinyolis de carbassa, la primera galeta del Temps d'Advent 2016!



De fet, ja fa dies que ens trobem dins el Temps d'Advent i nosaltres ben embolicats amb un munt d'esdeveniments familiars: casaments, enterraments, festes d'aniversari,... TOT ha vingut junt! 

I per això encara no m'havia pogut posar a pensar en el Nadal ni en el munt de galetes i dolços que tinc a la llista per fer!! I mira què us dic... que potser millor perquè si hi penso, tinc la sensació que m'agafarà el toro! ☻ 

Aquests carquinyolis els he fet per utilitzar els darrers 200 grams de puré de carbassa que em quedava al congelador de l'any passat ja que ben aviat prepararé el d'aquest any  no volia tenir restes. 

Els Carquinyolis o Cantuccini com els anomenem a Suïssa, són coneguts arreu: la galeta seca per excel·lència! 

Els tradicionals, fets amb ametlles i originaris de la Toscana Italiana, concretament de Prato, no porten més que farina, sucre, ou i ametlla. 

La meva versió amb carbassa, és una mica diferent. Tinguen en compte les dates en les que estem, he fet els carquinyolis un xic nadalencs: hi he afegit mantega, un polsim d'impulsor, llavors de carbassa en comptes de les ametlles i uns grams de la barreja d'espècies que més s'utilitza al llarg d'aquests dies a aquí: el Lebkuchengewürz! Llegiu "Notes" 

Però encara que potser la recepta us semblarà més aviat de pastís que no de galeta, NO us deixeu enganyar!! El resultat és ben cruixent!! I igual de sec que el carquinyoli més purità ♥



La recepta és així de fàcil:


Ingredients


  • 95 grams de mantega
  • 200 grams de sucre
  • 1 ou
  • 1 cullereta i 1/2 de barreja d'espècies
  • 1 cullereta d'impulsor
  • 1 polsim de sal
  • 200 grams de puré de carbassa 
  • 425 grams de farina de rebosteria
  • 60 grams de pipes de carbassa sense sal


Procediment


Escalfem el forn a 180 °C i preparem una safata de forn amb paper sulfurat.
  • Batem la mantega i el sucre fins que agafin cos i blanquegin. 
  • Hi afegim l'ou i batem fins a integrar-lo del tot.
  • Ara hi barrejarem el puré de carbassa i continuarem batent fins a aconseguir una massa ben homogènia.
  • Tamisem la farina, les espècies, l'impulsor i la sal.
  • Ho afegim a la barreja i ho integrem tot a la barreja. 
  • Finalment hi afegim les pipes de carbassa. Les podeu afegir senceres o les piqueu una mica, com us estimeu més.


Arribats a aquest punt la massa encara és una mica enganxosa. Però no patiu que de seguida canviarà.


  • Espolsem una mica de farina sobre la superfície de treball i hi evoquem la massa. 
  • Amassem la pasta lleugerament i de seguida notareu que es desenganxa de les mans. 
  • Formem 2 o 3 troncs d'amplada similar. Jo procuro fer-los tots d'uns 5-6 cm d'amplada per 2 cm d'alçada. Com més gruixuts els feu, més temps us caldrà per la primera cocció 
  • Un cop fets, els poseu sobre la safata de forn i enforneu durant uns 25-30 minuts.
  • Passat aquest temps els traiem del forn però NO l'apagueu que encara hem de tornar a enfornar els carquinyolis. 
  • Deixem que es refredin durant uns 5-6 minuts.
  • Seguidament els tallem a llesques una mica esbiaixades, d'1 cm de gruix. 
  • Les llesques les anirem col·locant planes sobre la safata de forn altra vegada.
  • Quan les tenim totes col.locades les tornarem al forn.
  • Baixem la temperatura a 175°C i deixem que els carquinyolis s'acabin de coure durant uns 25-30 minuts més o fins que els veiem ben daurats i cruixents. 


Ja els tenim cuits però no els traurem del forn fins que estiguin ben freds i un cop freds... doncs a gaudir-los amb un bon vi dolç o, com a mi m'agraden, amb una copeta de Ratafia Catalana 




I un cop remullats? Doncs un cop remullats es desfan a la boca igual tal i com ha de ser!! I el gustet a carbassa i espècies els fa deliciosos! 


Què us semblen? 

Per acabar recordar-vos que encara que aquest any anem una mica tard, al bloc ja hi tinc moltes receptes de dolçaines de Nadal com ara el Christstollen de l'Oma Leni, aquestes galetes d'anís, els Speculoos, aquests Pfeffernüsse, les merengues de llimona, el Glühwein o fins i tot una mica de sal amb aquests motius nadalencs amb 3D 


NOTES 

  1. LebkuchengewürzAquesta barreja d'espècies tan utilitzada a Suïssa, Alemanya i França durant el Nadal, ja us la vaig presentar fa 3 anys al fer el pastís de mel. Potser la podeu trobar al Lidl o al Aldi, la veritat és que no m'hi he fixat mai però tampoc és difícil aconseguir-la a casa. Es tracta d'aconseguir canyella, anís estrellat, anís verd, coriandre, clau i gingebre. Tot en pols i segons les quantitats que a vosaltres us agradin. Podeu trobar versions on en comptes del gingebre s'hi posa nou moscada... al final, tot és qüestió de gustos!! ☻

5 comentaris:

  1. No els havia vist mai els carquinyolis fets amb carbassa i m'han de agradar amb el sabor d'aquestes especies.
    Petons.

    ResponElimina
  2. L'any passat vaig fer uns carquinyolis de carbassa però amb ametlles i van agradar i sorprendre molt! Jo també m'està entrant por pensant que marxem dins de 10 dies i que no ho tinc tot terminat de cosir i cuinar!!!
    Petons
    Palmira

    ResponElimina
  3. Una versión original estos carquinyolis de calabaza.Buenos y aromáticos y desde luego para los dientes mucho mejor jaja
    Bss

    ResponElimina
  4. M'encanta, m'encanta, m'encanta....Soc una fan incondicional de tots els dolços amb carbassa!! I aquests carquinyolis tenen pinta de ser ben irresistibles! M'emporto la recepta amb el teu permís!! Una abraçada!

    ResponElimina

FELIÇ de rebre comentaris!!!!
Dolors


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...