26 d’octubre 2014

Galetes de Müesli

El Muësli (Müsli) és una barreja de flocs de cereals, civada, fruita deshidratada (o fresca de temporada) i fruits secs que barrejat amb llet, iogurt o sucs de fruita representa l'esmorzar més sa i popular de Suïssa. 



De fet el nom més extens dins la Comunitat Helvètica és "Birchermüesli" ja que la recepta original feta amb poma fresca ratllada, flocs de civada hidratats durant 12 hores, suc de llimona, una miqueta de llet condensada i unes nous, va ser creada pel metge i nutricionista suís Maximilian Bircher-Benner com a part imprescindible d'una dieta curativa i energètica per a pacients hospitalitzats.

Perô us podeu imaginar que la seva orientació vegetariana i la creença ferma en la capacitat regenerativa de les fruites i les verdures crues degut a una major acumulació d'energia solar, li va fer perdre bastant el prestigi en una època (finals del s.XIX) on la necessitat de consumir proteïna (carn) era la tendència que predominava sobre qualsevol altra teoria. Avui però ja ningú dubte dels beneficis que el Müesli pot aportat a una dieta equilibrada, esportiva, de rehabilitació o simplement del plaer de tenir una opció sana i ràpida per menjar entre hores. Igualment no pot faltar a cap "Brunch" o esmorzar de diumenge tot i que a mi...

... no m'agrada gaire! Jo sóc més de la torrada amb tomata i el pernil al matí però si que sé valorar l'aportació nutricional i energètica d'aquest tàndem cereals-fruita i per això he decidit fer-ne unes galetes que, a més, són molt baixes en sucres i grasses doncs només porten 2 cullerades de mel i oli vegetal però res de mantega! 

Sucades a la llet o al cafè són realment boníssimes i amb 2 peces es queda un ben satisfet. A veure què us semblen☺


Ingredients

Per a unes 10 galetes mitjanes.
  • 90 ml d'oli vegetal - Gira-sol o coco hi van molt bé. 
  • 2 cullerades de mel (*)
  • 1 ou
  • 1/2 cullereta d'essència de vainilla
  • 120g de farina de rebosteria
  • 1/2 cullereta d'impulsor
  • 1 cullereta de canyella
  • 200g de Müesli - La combinació de cereals i fruita és cosa vostra. Al mercats es troben moltes possibilitats i podeu optar per la barreja que més us agradi. Les meves porten civada, blat, ordi, panses, pinya i albercocs deshidratats.
  • 2 cullerades de llet


(*) Podeu substituir la mel per 100 grams de sucre convencional. Si sou molt dolços podeu arribar fins a 200 grams de sucre. A mi m'agraden així perquè m'hi miro una mica, tot s'ha de dir, però en Reto sempre diu que són molt bones però que per ell hi falta sucre i les acompanya amb xocolata☺


Procediment

Escalfeu el forn a 180°C i prepareu una safata de forn amb paper sulfurat.
  • Batem l'oli i la mel fins que la barreja quedi ben emulsionada.
  • Hi afegiu l'ou i l'essència de vainilla sense parar de batre.
  • Tamiseu la farina juntament amb l'impulsor i la canyella i ho afegiu a la barreja de líquids tot procurant que no quedin grumolls.
  • Barregeu bé fins que tota la farina quedi ben integrada. Us quedarà una pasta semblant a la pasta de toffee/caramel.
  • Ara hi afegim el Müesli i remenem per integrar-ho tot una altra vegada.
  • Finalment ho refinem amb la llet.
  • Quan ja ho tenim tot ben lligat agafem, amb l'ajuda d'una cullera (jo faig servir la cullera per a gelat una mica remullada), porcions de la pasta i la col·loquem sobre la safata del forn que ja tenim preparada. Deixeu espai entre les galetes perquè al forn s'expandeixen i podrien enganxar-se unes amb les altres.  
  • Ja podem enfornar-les durant uns 15-20 minuts o fins que quedin ben rosses doncs ja sabeu que el temps real dependrà del vostre forn i de la mida de les galetes.
I ja està! Les deixeu refredar i a gaudir-ne! Ja sigui amb un cafè, entre hores o simplement perquè us ve de gust una galeta☺ I penseu que són ben sanes: amb poc sucre i poca grassa! Un verdader plaer!


Animeu-vos i ja m'ho direu! 

8 comentaris:

  1. Quines galetes més bones, les trobo molt originals!

    ResponElimina
  2. Contundentes y sabrosas galletas y estoy seguro que con 2 ya quedas lleno.
    Buena semana

    ResponElimina
  3. Umm quin aspecte que tenen aquestes galetes, segur que son bonisimes!!!!

    ResponElimina
  4. Umm quin aspecte que tenen aquestes galetes, segur que son bonisimes!!!!

    ResponElimina
  5. Jo també sóc més de torrada que de müsli... tot i que de tant en tant en compro per això, perquè és saludable ;). M'apunto aquestes galetes perquè a part que em crec que estan boníssimes són súper sanes, jo també estic en plan reducció de sucre i mantega! un petonàs!

    ResponElimina
  6. Han de ser molt bones...m'encanta l'interior aquest tan esponjós...i si a més, són sanes i tenen origen "mèdic", s'han de provar!!! Petonarros!

    ResponElimina
  7. Unes galetes boníssimes i molt sanes! Això de que portin mel en comptes de sucre m'agrada molt per qué jo també vigilo bastant de no menjar massa sucre (sobretot si és refinat). Encara que tinc un bloc de receptes dolces sempre mantinc un balanç en la meva alimentació (i la setmana que toca pastís al bloc em fico més canya al gym!, jeje).

    Un petó!

    ResponElimina
  8. Buscant galetes de civada m'he trobat amb la teva deliciosa recepta de galetes de musli, i me l'apunto perquè segur que, a més de ser saludables, atipen, i fan que el matí no es faci tan llarg esperant l'hora de dinar. Una abraçada!

    ResponElimina

FELIÇ de rebre comentaris!!!!
Dolors


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...