10 d’octubre 2014

Rum Babka


Un dels problemes d'anar una mica atrafegat és que no s'arriba a alguns dels reptes als que es té ganes de participar. Per això em fa especial il·lusió poder tornar a participar al repte "reposteras por Europa". 


Aquest mes la Sam de "Tu Cocina Te Llama" ens ha fet anar fins a Polònia!



I me'n alegro!! Perquè sinó hagués estat pel fet de buscar receptes apropiades al repte, potser no hauria caigut mai al bloc de l'Ania: in Ania's Kitchen. Una meravella!!!! 

M'ha costat molt decidir-me ja que té receptes per tots els gustos. Finalment però, he optat per els Rum Babka perquè a mi, com ja sabeu, m'encanten les masses fermentades i si són una mica borratxes... doncs encara millor! 

També he de reconèixer que el que m'ha atret d'aquests pastissets és que són similars als Dampfnudeln i com que a casa ens agraden molt, vaig suposar que els Babki tindrien una acceptació similar i... no em vaig equivocar ☺

Aquest pastís (Babka) es banya amb un xarop de rom i es glaceja quan ja està fred. Normalment es prepara per Setmana Santa però el que em va agradar dels Babki (el plural de Babka) de l'Ania és que els va servir per Nadal, de forma individual i amb un glacejat una mica més espès del normal per tal de donar-li un aire més festiu.

La meva versió, més d'estar per casa i a mig octubre,  ha quedat així:


Ingredients

Pels pastissets - unes 40 peces

  • 2 culleretes de llevat sec
  • 120 grams de llet
  • 55 grams de sucre
  • 4 ous
  • 1 beina de vainilla - les llavors
  • 350 grams de farina
  • 55 grams de mantega


Pel xarop de rom

Jo he fet servir només la meitat de la recepta i els pastissets han quedat ben remullats. Però això va a gustos així que us dono la recepta complerta. 
  • 225 grams de sucre
  • 230 grams d'aigua
  • 112 grams de suc de taronja
  • Extracte de vainilla - un parell de gotes
  • 150 ml de rom


Pel glacejat 

  • 130 grams de sucre llustre
  • Suc de taronja - unes cullerades. Tot dependrà de la consistència que us interessi aconseguir



Procediment

  • Escalfem una mica la llet i hi desfem una cullereta de sucre i el llevat. Remenem  i reservem.
  • Batem els ous i la resta del sucre fins aconseguir una barreja lleugera i blanquinosa.
  • Hi afegim les llavors de vainilla i batem una mica més.
  • Hi afegim la barreja de llet-llevat i barregem per integrar-ho tot.
  • Hi afegim la farina.
  • Amassem
  • Quan la massa ja estigui lligada, hi afegim la mantega i seguim amassant fins aconseguir una massa fina i elàstica. 
  • Fem una bola amb la massa i la col·loquem dins un bol lleugerament untat amb oli. Tapeu-la amb film i deixeu-la llevar fins que dobli el seu volum.
  • Passat aquest temps tombeu la massa sobre la superfície de treball i desinfleu-la lleugerament.
  • Seguidament dividiu-la amb unes 40 peces d'uns 40 grams cadascuna o menys peces i més grans si us ho estimeu més. 
  • Deixeu-les reposar uns minuts.
  • Mentrestant escalfeu el forn (sobre i sota) a 180°C 
  • Ara ja podeu bolejar cada una de les peces i les aneu posant sobre una safata amb paper sulfurat o dins un motlle de muffins petits o... jo he fet servir la base d'un motlle de silicona que tinc per fer Cake Pops i que no m'acaba de funcionar per aquesta finalitat però que m'ha anat molt bé per donar una forma original als  Babkis. 
  • Els deixem reposar una segona vegada però sense que arribin a doblar el seu volum.
  • Els enfornem durant 20 minuts.
Mentre tenim els pastissets al forn, prepararem el xarop de rom.
  • Posem el sucre, l'aigua, l'extracte de vainilla i el suc de taronja dins un cassó i al foc.
  • Escalfem a foc lent fins que el sucre estigui completament desfet.
  • Traiem el xarop del foc i el deixem refredar.
  • Quan està ja fred hi afegim el rom, remenem i el reservem.
Un cop tenim els pastissets cuits:
  • Els posarem sobre una reixeta per tal que es refredin una mica.
  • Amb un escuradents i amb molt de compte, els hi farem forats a la part de sobre (la part més torrada)
  • Prepararem una safata de brownies o un plat fondo i hi posarem una part del xarop de rom.
  • Així que puguem manipular els pastissets però mentre encara són tebis, els posarem dins la safata o el plat per tal que s'empapin del xarop.  Els deixarem una estona i els anirem girant perquè quedin molls de tot arreu.
  • Quan els pastissets s'hagin begut tot el xarop del plat, el reomplirem i repetirem aquest pas fins acabar tot el xarop.
  • Un cop tenim els pastissets ben borratxos, els deixarem sobre una graella perquè "s'assequin" i s'acabin de refredar.
I nosaltres aprofitarem per preparar el glacejat tot afegint cullerades de suc de taronja al sucre llustre fins aconseguir la consistència desitjada. Jo he fet un glacejat més aviat líquid ja que no volia passar-me i que tot plegat fos massa dolç. 

Així que els Babki siguin freds del tot, ja podem glacejar-los i, si voleu, hi afegiu unes gotes de xarop de xocolata (n.4). 





Espereu a que la glaça s'assenti abans de servir-los tot i que, per ser sincera, són molt més bons fets d'un dia per l'altre. El problema... que es fa difícil esperar a l'endemà! ☺ 





A veure si us animeu i ja em direu què us han semblat!

14 comentaris:

  1. Quines mossegades més delicioses!! i a més sembla que ben originals, oi?? m'encanten!! un petó guapa!

    ResponElimina
  2. Carai, Dolors! quina bona pinta! Desconegut per mi, el rum-babka, fins a dia d'avui!! Petons

    ResponElimina
  3. Bona tarda Dolors !!! que bona pinta, m'agrada el tamany individual, però les masses són la meva assignatura pendent. Tindrè que fer un curs accelerat. Petonets !!!

    ResponElimina
  4. Una pinta muy buena!! Bss.

    ResponElimina
  5. una pinta increible, un beso
    http://thecakequeenmadrid.blogspot.com.es

    ResponElimina
  6. Doncs encara que no sigui l'època, em sembla a mi que jo tampoc posaria pegues a menjar-ne uns quants avui mateix, perquè quina pinta!

    Petons!

    ResponElimina
  7. que pinta mas buenaaaa q ricos deben estar
    carolina

    ResponElimina
  8. desde luego que tiene una pinta exquisita tu receta!! dan ganas de coger uno de la foto!!
    un beso.

    ResponElimina
  9. Quina pinta se'n fa la boca aigua
    Me han encantado las propuestas de tu bloc, te invito a visitar el mío y espero que disfrutes del post, esta semana quedamos en mi rincón de lectura y si no eres seguidora me encantaría que lo fueras, elracodeldetall.blogspot.com

    ResponElimina
  10. Boníssim! una idea estupenda!

    ¡Ens veiem a Suècia!
    Un petó,
    Begoña
    www.lospostresdemami.com

    ResponElimina
  11. Doncs no coneixia aquests pastissets ni els vaig veure per fer. Tenen una pinta bonissima!!! :)
    Petons!!!

    ResponElimina
  12. uf uffff... pedazo de receta y de blog,
    ha sido una suerte que pasaras por el mio para poder conocerte Dolors,
    aunque no soy mucho de comentar, no voy a perderme tus recetas porque tengo mucho que aprender de tí..
    un saludo desde el otro lado

    ResponElimina
  13. Moltissimes gràcies pels vostres comentaris: sou un amor!!! ♥

    Una abraçada als que sempre torneu, sabeu que us tinc en molta estima☺ I als nous... vaig una mica faltada de temps darrerament (els que em segueixen ho saben) però us prometo que passaré el més aviat possible pels vostres blocs perquè estic segura que s'ho valen!!! Petons!!☺

    ResponElimina
  14. A mi els borratxos m'encanten, i aquestes petits, en forma de lionesa, tenen una pinta deliciosa...m'ha encantat aquest viatge teu per la rebosteria polonesa!!! Petons!

    ResponElimina

FELIÇ de rebre comentaris!!!!
Dolors


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...