31 d’octubre 2014

Pastís / flam de carbassa - Halloween 2014


Hi ha una cançó d'en Pep Sala i la Banda del Bar que diu:

"És l'hora bruixa i la claror se'n va
la màgia arriba com sempre puntual
la lluna espera el moment oportú
d'aquí a una estona ja no hi haurà ningú..." 


Doncs ens queden poques hores perquè si es tracta de veure bruixes, fantasmes i ratpenats no trobareu millor dia que avui: LA NIT DE HALLOWEEN!!

Sí, ja sé que molts de vosaltres sou més aviat "anti" i jo ho respecto de cor però ja us comentava l'any passat que a l'escola nosaltres sí que ho celebrem ja que és una llar d'infants bilingüe i naveguem a cavall de dues cultures: l'alemanya i l'anglesa.  

Aquest any he fet aquest... pastís... flam... de carbassa. Una delícia!!! El vaig trobar per casualitat, rondant per internet, en un bloc que de seguida em va agradar: "Recetas de Macumani" i vaig tenir clar que seria el meu pastís de Halloween!



Us haureu adonat que el nom és poc concret☺ La Macu, a la seva entrada també parla d'una "Tarta Pudin de calabaza". Al llegir-ho em va fer riure una mica, ho he de reconèixer. El meu ego va decidir que seguiria la seva recepta i després de tastar el resultat podria definir de què estàvem parlant de cares a la meva entrada. Bé... no he pogut!! Aquest pastís o flam, com preferiu dir-li, és un híbrid perfecte!! Té gust a pastís! Amb molt d'aroma degut a la carbassa, a la llimona, la taronja i la canyella. Fins i tot el podeu agafar amb les mans si voleu però la textura a la boca... és de flam!!!

La única manera d'entendre-ho del tot és fent-lo!☺ Anem a la recepta:

Ingredients

  • 4 ous
  • 175 g de sucre - la recepta de la Macu en porta 250 grams però jo estic de "rebaixes" amb el sucre☺
  • 300 ml de llet
  • 100 ml d'oli suau - en el meu cas va ser oli de gira-sol
  • 160 g de farina de rebosteria
  • 1 sobre d'impulsor
  • 1 pot (470g) d'almívar de llet (dulce de leche) - la recepta original porta 370 grams de llet condensada però jo no en tenia i vaig decidir utilitzar el caramel. Hi vaig posar 100 grams de més perquè no vaig voler quedar-me amb restes a la nevera per por a menjar-lo a cullerades! ☺
  • 1 cullereta de canyella
  • 1/2 llimona - la ratlladura
  • 1/2 taronja - la ratlladura
  • 1 polsim de sal
  • 700 g de puré de carbassa (*)
  • xocolata negre per fer les teranyines - opcional
(*) El puré de carbassa el podeu comprar fet o fer-lo a casa. Jo vaig agafar una carbassa de l'hort i el vaig fer jo mateixa tallant la carbassa a tallades (amb pell) i posant-la al forn a 200 °C durant uns 30 minuts. Un cop cuita la pell s'arrenca sense problemes i només haureu de deixar-la refredar i fer-ne un puré. Això sí... assegureu-vos que l'escorreu bé ja que no totes les carbasses són iguals i poden deixar anar molta aigua. Per obtenir uns 700 grams de puré necessitareu una carbassa que pesi 1 quilo.


Procediment

Escalfem el forn a 180°C

Prepararem un motlle d'uns 26 cm de diàmetre. 

Si el vostre motlle és desmuntable... la consistència de la barreja que farem a continuació és bastant líquida: com un flam! Els motlles que comprem sempre esperem que tanquin hermèticament però tampoc en podem estar al 100% segurs. En aquest cas he après de la Macu (ella s'hi va trobar) un truc molt útil per evitar que les bruixes ens afectin més del que voldríem i la carbassa acabi rajant per totes bandes: engreixeu el motlle, mulleu un tros de paper sulfurat, l'escorreu bé i folreu el motlle! Així us estalvieu sorpreses desagradables☺


I ara ja podem anar per fer el pastís o... el flam☺
  • Batem els ous amb el sucre fins aconseguir que s'airegin.
  • Hi afegim la llet i l'oli a poc a poc sense parar de batre.
  • Tamisem la farina i l'impulsor. Ho afegim als ous poc a poc i deixant que s'integri completament abans de continuar. Si veieu que us queden grumolls, continueu amb el turmix: al final ha de quedar tot ben barrejat i triturat.
  • Hi afegim l'almívar de llet (o la llet condensada si ho preferiu) i remenem bé. 
  • Especiem amb la canyella, la llimona, la taronja sense oblidar-nos del polsim de sal.
  • Barregem bé i acabem amb el puré de carbassa. 
  • Fem una darrera passada amb el turmix i ja podem evocar la barreja al motlle sense por dels regalims☺ 




I cap al forn!!! Li deixarem uns 45-50 minuts però com que cada forn és un món, no us despisteu i feu la prova de l'escuradents. 

Us el podeu menjar tebi però a nosaltres ens agrada molt fred. I millor encara si el mengeu passades 24 hores.

Per acabar, si voleu, podeu fondre xocolata de cobertura i fer unes teranyines com les meves. Són molt senzilles, decoratives i li donen un toc cruixent al pastís... o flam.


A veure si us animeu amb la carbassa doncs el pastís, amb teranyines o sense, bé es val una oportunitat☺ I estic pensant... fet amb moniato podria ser tot un descobriment per celebrar la castanyada...

9 comentaris:

  1. M'agrada la canço, pero el PASTISSET aisss el pastisset... t'ha quedat DIVÍ...
    Bon dia de Tots Sants maca!!!
    PETONETS :))))

    ResponElimina
    Respostes
    1. Merci guapa!!! Sí que ha sirtit bo, si. He de vigilar perquè trosset a trosset... vola!!! :)

      Elimina
  2. Aquest pastís-plat-pudin serà degudament tastat a casa nostra...m'ha semblat esplèndid!!! I les teranyines de xoco t'han quedat genial!!! Happy Halloween!!!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Ai que bé Mònica! Ja em diràs que et sembla que tu ets la reina de les coses dolces! Petons!! :)

      Elimina
  3. Terroríficament bo, Dolors!!!! ha ha ha.

    ResponElimina
  4. Chuliiiiisim..!! que ganas tenia de poder ponerte un comentario y ver tu tarta porque me pillaste de viaje y no podia hacerlo en codiciones..te ha quedado fantástica Dolors y con una calabaza de tu propio huerto, que buenaa..!!
    me ha hecho mucha gracia leer tu entrada sobre todo con tu rebajita de azúcar y lo fino que te ha quedado cuando explicabas el truquito del molde,,jajaja.. encantada de que encontrarás mi blog , Dolors y más aun que confiaras en la receta para que fuera tu tarta en un día tan señalado , a lo largo de la semana la pondré en el rinconcito de las fotos. Un abrazo desde el otro lado , y mil gracias por el cariño con el que me has tratado.
    besosss

    ResponElimina
    Respostes
    1. Gracias??!?!? De qué? Si la receta es tuya!! Gracias a ti por compartirla, venir a ver mi entrada y decirme que te gusta :) Menos mal que he estado a la altura jajajajajaja Espero que habras tenido un buen viaje! Besos :)

      Elimina
  5. Aquesta foto del tall del pastís m'agrada moltíssim! :-) Encara tinc molta carbassa i aquesta recepta em sembla perfecta per anar provant diferent cosetes amb carbassa.
    Fa tan bona cara que em sembla que em menjaria aquesta aranya de plàstic també, jaja.

    Un petó ben fort!

    ResponElimina

FELIÇ de rebre comentaris!!!!
Dolors


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...