23 d’abril 2017

Parlem-ne! - Vols una rosa princesa? No, regala'm un llibre cavaller!!


Sant Jordi!

Avui, mentre els blocs de cuina s'omplen de receptes dolces, jo us parlaré d'un llibre: El Motivo de Jordi Besalú.


"Año 107 de la Nueva Edad y los coches aún no vuelan. Contra todo pronóstico, el mundo se encuentra sumido en un retroceso temporal en el que no debería.."


Malgrat pugui semblar-vos un llibre d'autor desconegut com qualsevol altre o, encara pitjor, un llibre d'un autor desconegut CATALÀ, escrit amb CASTELLÀ! Justament ara que estem en plena lluita catalanista..., continueu llegint perquè tots sabem que moltes vegades els perjudicis poden ser més forts que la nostra voluntat de ser justos així que us ho explicaré. 



Per mi, és el llibre que més m'ha emocionat de tots els que he llegit fins ara i us puc assegurar que sóc una verdadera rata de biblioteca! Devoro els llibres amb la mateixa rapidesa que faig desaparèixer les magdalenes! ☻

El Motivo, l'argument del qual no té res d'esotèric, és per ell mateix una lluita de 7 anys per poder fer d'un somni una realitat. És una història que comença amb il.lusió, passa per convertir les nits en dies i acaba odiant i avorrint el dia en què tot va començar. 

Sempre hem sentit a dir que l'esforç es veu recompensat però, com tot a la vida, les excepcions són moltes! En aquest cas el llibre només ha vist la llum gràcies a l'autofinançament i a la tossuderia de l'autor per tancar un capítol que semblava no tenir fi. 



Una edició petita, 50 exemplars, per treure's el cuc i per no carregar-se el pressupost familiar. I fins i tot així... 

... el llibre té faltes! Faltes d'ortografía i de mecanografia. Els 300€ pagats a l'editorial per fer-se càrrec de la correcció final no devien ser suficients per posar-hi els 5 sentits. Una llàstima!!! Aquestes coses són les que acaben destrossant els somnis!

Malgrat tot, i ara comença la part emocional, el llibre és BO!! Fins i tot jo diria que MOLT bo!


 "...Ahí abajo todo era distinto. Silencio, oscuridad y unos puntitos luminosos que, poco a poco, se iban esparciendo por la galería."


Potser alguns ja us haureu fixat amb la coincidència de cognoms entre l'autor i jo... SÍ! El meu germà ha escrit un llibre! ♥


I no! No us penseu que l'estic posant pels núvols precisament perquè és el meu germà! Jo acostumo a passar-me de crítica i amb la família encara més: és el que fa la confiança!

Us diré que és un llibre del que jo pràcticament no havia sentit parlar, un projecte d'aquells a llarg termini al qual no acabàvem de donar-li crèdit i justament ahir, puntual per Sant Jordi, va arribar a casa meva en forma de paquet des de Catalunya i va deixar-me sense paraules! 

Ja d'entrada al desembolicar-lo! El disseny és modern, minimalista de colors i es veu molt professional! M'encanta el to mat i el tacte sedós! 

I llavors ja, al començar a llegir-lo... WOW! No, no m'hauria imaginat mai que el meu germà (mecànic de professió, fanàtic dels video-jocs, casat, amb 2 fills i anant sempre de cul) trobaria el temps per escriure un llibre de 393 pàgines, sobre una temàtica que no és la seva i unes descripcions que enganxen, et situen justament on has d'estar i són, fins i tot, gairebé poètiques!


"Kerrzab era un voraz lobo de mar confinado en tierra por la edad. Un hombre de arraigada tradición marinera que, desde hacía tiempo, formaba parte del mobiliario del taller."


o aquesta altra:


" La noche vestía un cálido manto de estrellas y el Esfriudon, cual afiladas tijeras de sastre, cortaba el mar produciendo un sedoso susurro." 


El tema de l'idioma... 

El fet de decidir-se a escriure El Motivo en castellà no va pas venir motivat (visca la redundància) pel típic tòpic d'arribar a més gent i així augmentar les ventes. Per ser sincers, el meu germà no confia a vendre ni un examplar! 

El verdader motiu és que ja sigui per la influència dels milers de pel.lícules que ha vist i veu (li encanta el cinema), pels anys de moure's en mons imaginaris gràcies als vídeo-jocs o per haver-se dedicat a Briconsola durant més de 10 anys, la fantasia d'en Jordi vola millor amb la llengua d'en Quixot.  

No us negaré que em costa llegir el llibre amb castellà sabent que és del meu germà. No per res, simplement perquè no és l'idioma familiar. Per altra banda però, és perfecte per llegir tranquil.lament  tot oblidant-me de qui l'ha escrit i poder ser més objectiva. 



El llibre està catalogat com a llibre d'aventures: ens trobem en un món nou creat com a conseqüència d'una explosió que destrueix i canvia la forma física de la Terra. I aquí és on es mou el nostre protagonista:


  "Actualmente estamos en el año doscientos cuarenta de la Segunda Edad, tengo veintiséis años y soy buzo de extracción de la minería Brey. Mi nombre es Elidor Ractsul y, al igual que antaño, sigo soñando con ser viajero."



No us explicaré el final per dues raons: 
  1. NO vull ser una Spoiler! Em faria feliç veure que el meu germà s'equivoca perquè el llibre sí que es ven. Fins i tot si parlem d'aquests primers 50 exemplars a tall de prova pilot. Si us animeu, el podeu comprar directament al meu germà a Briconsola o fer-ho a través de l'editorial
  2. No podria explicar-vos-el encara que en tingués la intenció: encara no l'he acabat!! ☻ Llegeixo ràpid, però el llibre tot just em va arribar ahir i 393 pàgines són moltes pel poc temps lliure del que disposo. Però tornaré a per concloure aquesta entrada així que l'hagi acabat: serà molt aviat!!



I ara per tu Jordi. 

MOLTES felicitats! Felicitats pel teu sant i pel llibre!!!! Passi el que passi i es venguin els exemplars que es venguin, a mi m'agrada!! És interessant, amé i ple de sorpreses. No ho dic per dir, ja em coneixes. Però per sobre de tot...

... estic MOLT orgullosa de tu per haver seguit el teu somni! Ho volies fer i ho has fet!! Ens has deixat a tots amb un pam de nas i aquest èxit personal és ben teu! Ja ningú te'l pot espatllar. T'estimo! ♥


" - ¡Esto es alucinante! - dijo al advertir mi presencia -. Qué paz, qué tranquilidad... En La vida había experimentado un momento así. Estamos dentro de tu sueño, Elidor... gracias por invitarnos..."


BON Sant Jordi a tots amics i no us oblideu de lluitar pels vostres de somnis!

8 comentaris:

  1. Enhorabona per la part que et toca! Ha de ser un goig tenir un llibre entre mans escrit pel teu germà o germana!
    Petonets,
    Olga

    ResponElimina
  2. Enhorabona i a acabar-lo d'assaborir!!!
    Ptnts
    Glòria

    ResponElimina
  3. Moltes felicitats pel Jordi i enhorabona per aquest somni realitzat seu. A més potser hi hauràn més de 50 còpies :o)
    a gaudir del final del llibre!
    Petons i bona setmana,
    Palmira

    ResponElimina
  4. Ai Dolors! Quin escrit més bonic!
    Ahir el vam llegir plegats i ens va emocionar. Jo, essent privilegiada i havent llegit ja el llibre, puc corroborar tota la informació que ens dónes.
    Moltes gràcies!! Un petonarro cunyadeta!!!

    Montse

    ResponElimina
  5. Hola a tots!
    Sóc en Jordi, el germà de la Dolors. Escric amb el nom de la meva dona perquè no tinc perfil de Blogger (no l'he utilitzat mai).
    En primer lloc, et vull donar les gràcies Dolors per escriure aquest post tan emotiu (quasi em fas plorar).
    En segon lloc, agrair els comentaris de tothom, ja que escriure un llibre quan no ets escriptor professional i no disposes de massa temps lliure és un repte inimaginable.
    En tercer lloc, donar les gràcies a totes les persones que m'han ajudat durant aquests set anys de procès.
    PS: Dolors, espero que el final del llibre et continui agradant tant. Gràcies per tot! Petons!

    Jordi Besalú

    ResponElimina
  6. Muchas felicidades a tu hermano Jordi por el sueño hecho realidad. Y ahora a disfrutarlo.
    peto

    ResponElimina
  7. La veritat Dolors feia molts dies que no entrava al teu bloc, perdona :(

    I quina sorpresa :) El teu germà té molts cops amagats. A veure si arriba les meves mans i el puc llegir.

    Fins aviat.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola guapa!! :) No passa res! Tots anem molt a tope! :D Sí, oi? Jo tampoc m'ho esperava!!!! I és guai!! :)))))
      Ens veiem a l'estiu i en parlem.
      Petons i records a tots

      Elimina

FELIÇ de rebre comentaris!!!!
Dolors


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...