11 de desembre 2013

Muffins de nadal

11 - Una cosa diferent!

Doncs sí! Ja vaig comentar al començar el calendari que les "Guetzli" es comencen a acompanyar de versions més modernes i atrevides. Igualment hi ha altres dolços que es comencen a imposar com és el cas dels muffins i els cupcakes. 




La recepta d'aquests muffins la vaig trobar fullejant una revista. Els he fet aquest matí a primera hora i els he deixat refredar mentre era a la feina. Al tornar a casa i tastar-los... un desastre!! Els muffins més secs i gomosos que he provat mai!!! M'he quedat bastant desanimada perquè la veritat, la idea de combinar les espècies i les fruites nadalenques pròpies d'aquí i fer-ne un muffin en comptes d'una galeta m'agrada...

... així que he tornat a començar i he refet la recepta a la meva manera. El resultat ha valgut la pena!! M'han quedat uns muffins molt esponjosos amb un gust increïble a Nadal! Just el que volia!! Tot i que una mica més i em toquen les 12.00!☺





Ingredients

Per una safata de 12 muffins
  • 160 g de mantega 
  • 2 ous
  • 100 g de sucre
  • 1 cullereta de mel
  • 1 grapat d'ametlles laminades 
  • 10 cireres confitades tallades petites
  • 80 g de farina blanca
  • 50 g de farina d'espelta
  • 1 cullereta de cacau 
  • 1 cullereta d'espècies de pa de gingebre - "Lebkuchen" (*)
  • 2 culleretes d'impulsor
  • 1 polsim de sal
  • 160 ml de llet
  • 1 cullereta d'extracte de vainilla
(*) Ja he comentat en alguna altra ocasió que a Suïssa trobem aquestes espècies, ja preparades, a cada supermercat. Si no teniu aquesta possibilitat, hauríeu de fer una barreja de: canyella, anís estrellat, anís, coriandre, clau, i nou moscada.   

Procediment

Escalfem el forn a 170°C i preparem la safata de muffins amb les seves càpsules.
  • Desfem la mantega en un cassó a foc lent i reservem
  • Batem els ous juntament amb el sucre fins a aconseguir una crema blanquinosa.
  • Hi afegim la mel i seguim batent un moment més.
  • Si treballem amb un robot de cuina, canviem ara l'accessori globus de batre per l'accessori pala i si no teniu robot de cuina, deixeu de batre i simplement remeneu amb una espàtula perquè afegirem les ametlles i les cireres a la massa.
  • En un altra bol tamisem les farines, el cacau, les espècies, l'impulsor i la sal.
  • Igualment barregeu en un got la llet i l'extracte de vainilla.
  • Ara, anirem afegint la barreja de farines i la llet a la massa però poc a poc i de manera intercalada. Començarem i acabarem amb farina.
  • Quan ho tenim tot ben barrejat i afegirem la mantega i NO patiu per si queda massa líquid perquè NO us hi quedarà☺ Al afegir la llet per segona vegada i donada la poca farina que ens falta incorporar, pot semblar que la massa és molt líquida i que al afegir-hi la mantega tot plegat quedarà un nyap. No és així! Al afegir la mantega fosa al final la massa queda com emulsionada i molt lleugera però té prou cos com per aguantar la forma un cop cuits els muffins.
Finalment enfornarem durant uns 30 minuts. 

Passat el temps de cocció, els deixarem refredar del tot sobre una reixeta i passarem a decorar-los.




Ho podeu fer de la manera que més us agradi. La recepta en la qual m'he inspirat els decorava simplement amb ametlla trossejada però a mi m'ha semblat millor acolorir-los una mica. He fet simplement un glacejat i mentre encara estava la glaça tova, hi he escampat les boletes de sucre platejades i hi he enganxat el bastó de caramel. Ho he rematat amb el confeti comestible en forma d'arbre de nadal. 

Fan goig, oi?

I el mini "cane" et deixa un gustet mentolat a cada queixalada boníssim!!! 





Bona nit!!☺

3 comentaris:

  1. Guau, no sé quants n'hauras fet Dolors, però diria que uns quants, així que si em vols enviar alguns a casa, jo no em queixaré, perquè pinten molt bons!

    Petons!

    ResponElimina
  2. Mmm amb espècies!! Que nadalenc! petons

    ResponElimina
  3. Ostres Dolors, jo avui he fet servir les espècies que em vas fer arribar per fer un pa dolç, que ha resultat deliciós i també nadalenc!!! Aquest segon intent "muffier" ha resultat espectacular! I els caramels de dalt m'encanten!!!! Petons!

    ResponElimina

FELIÇ de rebre comentaris!!!!
Dolors


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...