07 de desembre 2013

Teules

7 - Teules o galetes de neules - Les més nostres!

Una mica més i se m'acaba el dissabte! Ja he comentat alguna vegada que els dissabtes sempre són un no parar i les hores volen però finalment he aconseguit fer l'entrada del dia☺

Per acabar la primera setmana, m'ha vingut de gust fer-ho amb aquestes teules o... galetes de neules. 





La veritat és que no acabo de tenir clar com anomenar-les ja que la recepta és la recepta de neules del Corpus del Patrimoni Culinari Català PERÒ tant el gust com la consistència de la pasta resultant, per mi, és la massa de les teules. Si em doneu una galeta d'aquestes amb els ulls tancats jo, ni cap dels que les han tastat i coneixen les neules, NO diria mai que menjo neules: ho sento! 

Tant si són teules com si són neules amb forma de galeta, la qüestió és que són molt bones i em recorden "a casa"☺ Ja fa un parell d'anys que formen part de la meva col·lecció de galetes de Nadal i tenen molt d'èxit entre la família suïssa .

Ingredients

La recepta és per a unes 50 galetes
  • 138 g de mantega
  • 138 g de farina
  • 138 g de sucre
  • 184 g de clares d'ou - uns 6 ous (tot dependrà de la mida)
  • 1 beina de vainilla - opcional


De començament a fi

  • Unes 3 hores doncs la pasta l'hem de deixar reposar unes 2 hores abans de fer servir. 


Procediment

  • Desfem la mantega en un cassó i un cop fosa la deixem refredar.
  • En un bol tamisem la farina amb el sucre i les clares d'ou.
  • Hi barregem la mantega així que estigui freda i baterem fins a aconseguir una massa homogènia. 
  • Hi afegim les llavors de vainilla i tornem a batre un moment per barrejar-ho tot bé.
  • Tapem el bol i deixem que la pasta reposi durant 2 hores.
  • Passat aquest temps escalfem el forn a 160 °C.
  • Preparem una safata de forn amb paper sulfurat i posem la pasta dins una mànega pastissera. Millor si és d'un sol ús ja que així només haurem de tallar una miqueta la punta. I si no pot ser d'un sol ús doncs agafarem una boqueta rodona de diametre petit. 
  • Farem petits botons de pasta sobre el paper sulfurat. Si no tenim mànega pastissera podem fer servir una cullereta petita. És IMPORTANT que els botons quedin bastant separats els uns dels altres ja que al entrar-la al forn i escalfar-se, la pasta còrrer i se us enganxarien les unes amb les altres (sí, parlo per experiència pròpia!☺)


I ja està! Cap al forn durant uns 10 minuts o fins que veieu que us queda el tradicional color de les teules: més torrades de l'exterior que del centre☺




Boníssimes!

Per tal que no quedin de seguida reblanides, les podeu guardar dins uns recipient hermètic i així les tindreu cruixents durant dies o... mentre en quedin!☺ 

2 comentaris:

  1. Ara si que m'has arribat Dolors, amb el que m'agraden les neules, poder-les menjar casolanes, encara que sigui en versió teula, m'ho emporto! I és que a més, les teules també m'encanten, així que no et posaré pegues si són neules amb gust de teula, o al contrari, jajaja!!

    Petons!

    ResponElimina
    Respostes
    1. jajajajaja Víctor! És un d'aquells casos en què "l'ordre dels factors (en aquest cas noms) no altera el producte"! jajajajaja

      Elimina

FELIÇ de rebre comentaris!!!!
Dolors


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...